San Francisco Dag 2 - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Jannie&Jan - WaarBenJij.nu San Francisco Dag 2 - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Jannie&Jan - WaarBenJij.nu

San Francisco Dag 2

Blijf op de hoogte en volg Jannie&Jan

01 Oktober 2012 | Verenigde Staten, San Francisco

Vanmorgen met de ferry naar San Francisco gegaan.Vanaf de camping is het 10 minuten lopen naar de haven ,de boot lag te wachten op ons ,want nadat we aan boord waren vertrokken we gelijk.Een mooie tocht langs San Quintin Prison,voor wie het gelijknamige liedje van Johnny Cash kent ,die is hier opgenomen .Daarna langs Alcatraz en de Golden Gate Bridge die mooi lag te schitteren in de zon ,wat zeldzaam is want meestal hangt hij in de mist. De boot zat vol met mensen die in de stad gingen  werken.Het was een snelle boot overigens. Aangekomen in de stad besloten we om lopend richting Fishermans Warff te gaan ongeveer een half uur.Eerst bij Pier 39 gekeken naar de zeeleeuwen die daar met z,n allen lekker in de zon lagen ,grappige beesten. Daarna naar de Fishermans Warff gelopen en daar hebben we een  specialiteit van hier gegeten Clam Chowder een maaltijd soep opgedient in een grote broodbol ,daar konden we het voor de rest van de dag wel mee doen , het smaakte goed. Daarna een kaartje voor de cablecar gekocht en opgestapt richting centrum , gelukkig was het nog rustig dus plaats genoeg. In de stad wat gewinkeld voor lisa en Sophie bij Gap. En toen met de cablecar richting Lombard street daar heb je de meest stijle weg met veel bochten ,leuk om te zien. Maar de tram zat behoorlijk vol ,wij besloten om de stijlle afdaling te lopen richting Warff, de temperatuur was intussen rond de 30 graden. Nog wat rondgewandeld ,maar we begonnen onze voeten wel te voelen. Dus op zoek naar de tram die ons weer naar de Ferry kon brengen.De boot lag al weer klaar en vrij snel vertrokken we weer naar Greenbrae ,waar we op de camping staan. Eenmaal bij de camper ,snel de airco aangezet koud drinken gepakt en samen de route die wij de afgelopen weken hebben gereden nog eens op de kaart bekeken, wat hebben we veel gezien en volop genoten van elke dag, en leuke mensen ontmoet ,waar we nog elke dag mee mailen .We  blijven het zeggen ,de stad is mooi maar wij zijn meer mensen van de natuur ,de rust alleen al. Maar  de stad moet je ook gezien hebben ,San Francisco is een mooie stad die aardig beloopbaar is.
GrJ&J

• 02 Oktober 2012 - 12:28

Gertjan Groothuis:

Na Monterey, Carmel en de mooie kustweg weer terug In SF. De cirkel is weer rond.Mooi weer nog, zeker dat de GG brug niet in de mist zat. Mooie stad, maar twee dagen vaak voldoende. 1 dag voor de bezienswaardigheden en 1 dag om te shoppen ;-) (Sophie en Lisa weer blij met Opi) Hoop dat Jan voor mij zo'n beschilderde postbus meeneemt als op de foto, want die van ons is stuk...Mag z'n vieze wasgoed wel in de postbus doen, scheelt dan ook geen ruimte.
    Nou, alle verslagen en de foto's van de reis gezien en gelezen te hebben is deze ervaring z'n geld weer dubbel en dwars waard geweest. Straks weer gezond, wereldwijzer en een paar Amerikaanse kenissen rijker terug in herfstig Nederland. Tijd om bij de kachel het nog eens allemaal goed op je in te laten werken aan de hand van de foto's en de verslagen. En mischien alweer nieuwe plannen te smeden... Het ga jullie goed komende dagen en behouden huiswaarts!!, (En Jan, denk aan de fooi voor de taxichauffeur uit India als je naar het vliegveld gaat (1 dollar per kind, de meeste hebben er minstens 12..)
    Groetjes en tot horens, Anneke & Gertjan

• 02 Oktober 2012 - 14:11

Sippie:

Hallo J&J

• 02 Oktober 2012 - 14:21

Sippie:

Hallo J&J.

Net jullie reisverslagen weer gelezen en de prachtige foto's weer bekeken adembenemend mooi zeg zie er al naar uit om alles binnenkort te horen en zien.
    Nog een paar dagen en dan begint de terugreis alweer J&J wens jullie een hele goede
    terugvlucht. En geniet deze dagen nog even.
    Snel tot ziens. Liefs Meindert en Sippie.

• 02 Oktober 2012 - 20:00

Albert En Fransje Groothuis:

Hoi Jan en Jannie,

Het blijft maar genieten daar bij jullie. Mooie foto's van LA en nu weer van San Francisco. Eigenlijk ook steeds mooi weer. Verreweg de meeste foto's laten prachtige mooie blauwe luchten zien. Afgelopen week was het programma van Eric Terpstra op televisie "Erica op reis". Dit keer ook uit Amerika en grote delen van haar reis was dezelfde route als die van jullie. Zij trof het niet met het weer met name bij de Grand Canyon dikke hagelstenen en onweer en dan ziet het er opeens heel anders uit. Genieten jullie nog maar even lekker. Hier in Coevorden alles goed. Het begint al aardig herfstachtig te worden en de avonden al weer kort. Alvast een goede terugreis toegewenst.

Ab en Fransje

• 02 Oktober 2012 - 21:53

Ton & Jacq:

Lieve Jan & Jannie,

vanavond uitgebreid jullie verslagen gelezen en foto' s bekeken. Wat een ongelofelijke prachtige reis hebben jullie gemaakt! We zijn net als vorig jaar enorm onder de indruk van alles wat jullie gezien en beleefd hebben. We wensen jullie alvast een hele goede terugreis en we zien elkaar snel!

hartelijke groeten Ton & Jacq

• 02 Oktober 2012 - 22:10

Daan En Joke:

Hoi hoi,

Nog even en jullie stappen alweer het vliegtuig in. Wat gaat het toch snel. Zelfs voor ons.
    Maar jullie hebben wel een hele mooie reis gehad om op terug te kijken.
    Wat veel indrukken. Wij bekijken elke avond de foto's, maar de beleving is denk ik, zeer indrukwekkend.
    Ja, jullie komen wel in een nattig landje terug, maar daar ben je ook zo aan gewend en de wintermaanden zijn ook wel weer gezellig. Ik denk dat de meiden jullie wel heel erg missen en blij zijn als je weer thuis bent.
    Wij willen jullie in elk geval een goede thuisreis wensen en geniet nog even van jullie verblijf daar.
    Liefs en groetjes
    Daan en Joke

• 03 Oktober 2012 - 12:36

Tineke Van Den Born:

Hoi J&J,
    Ik heb hetzelfde idee. Liever de natuur, dan de stad. Maar als je er toch bent...
    De zeehondjes zijn wel schattig. Geniet nog even en een goede thuisvlucht.
    Wij gaan a.s. zaterdag voor een weekje naar Bella Sicilia.
    Jan een fijne verjaardag, we zullen er een Italiaanse Vino op nemen.
    Groetjes, 10