Laatste dag Volterra en op naar Moniga del Garda - Reisverslag uit Moniga del Garda, Italië van Jannie&Jan - WaarBenJij.nu Laatste dag Volterra en op naar Moniga del Garda - Reisverslag uit Moniga del Garda, Italië van Jannie&Jan - WaarBenJij.nu

Laatste dag Volterra en op naar Moniga del Garda

Blijf op de hoogte en volg Jannie&Jan

24 Juni 2013 | Italië, Moniga del Garda

Gisteren zijn we eerst naar Volterra geweest ,daar was een marktje met kaas,worst olijfolie enz allemaal spullen uit de regio.We hebben meteen wat ingeslagen voor onze lunch , die we even later op het terrasje bij Francisco op eten met een glaasje vino. Dan even siësta en daarna maken we een tochtje door het Toscaanse landschap via een smal weggetje komen we in een klein dorpje op de top van de heuvel met en prachtig uitzicht en zitten daar tussen de dorpelingen op een muurtje.Er is een dorpscafe met een terras met een tafel en stoeltjes ,wij gaan er koffiedrinken en ik thee voor jawel 4,50 €.Dan terug naar het Hotel en rond 19.30 uur gaan we op naar Felicia ,waar het erg druk is ,maar het eten is weer heerlijk ,we nemen afscheid van het echtpaar dat oorspronkelijk uit Sardinië komt. Nog even zitten en dan het bed in.
En vandaag nemen we afscheid van de vriendelijke eigenaar van hotel Sole en vertrekken naar het Gardameer . We stoppen regelmatig onderweg en komen dan bij onze bed en breakfast aan.Nou we weten niet wat we zien een villa gerund door een vriendelijke man met huishoudster.En wat een kamer met badkamer krijgen we ik heb nog nooit zoiets moois gezien.We worden verwelkomt met flessen wijn en hapjes die krijgen onder de patio bij het zwembad en de hot tub.Dan krijgen we een rondleiding door het huis ,wat een kunstverzameling , en alle lampen zijn van Murano glas en prachtige kristallen kroonluchters. kasten van noten hout overal marmeren vloeren en het marmer komt uit Canada en over de hele wereld vandaan.Dan een rondje door de tuin met fruitbomen citroen ,sinaasappel,abrikoos enz.In de keuken kunnen we water uit een apparaat halen met of zonder bubbels ,koud of met ijs of normaal. Koffie en thee kunnen we maken zoveel we willen ,morgen zal de huishoudster ijs voor ons maken nou dit wordt een verwen week. Gail en Steve hebben een appartement met keuken dus we kunnen ook zelf koken als we willen.Het weer is wat frisser vandaag maar morgen is het beter.En oh ja er staat ook een prachtige jukebox met muziek uit onze jeugd ,Jan zet nu een plaatje op "speedy Gonzales" een en al gezelligheid dus.

Gr J&J

• 24 Juni 2013 - 18:37

Karin En Rene:

Hoi vakantiegangers

Geweldig dat jullie nu een mooie villa zitten, geniet er maar van
    En jullie hebben ook nog een hottub en een zwembad, en wat een leuk welkom kregen jullie
    En hebben gaill en steve ook en mooi appartemen?
    Ben benieuwd naar jullie foto's
    Gr uit het regenachtige heerenveen
    Karin en rene