Diner bij zonsondergang over Toscane - Reisverslag uit Volterra, Italië van Jannie&Jan - WaarBenJij.nu Diner bij zonsondergang over Toscane - Reisverslag uit Volterra, Italië van Jannie&Jan - WaarBenJij.nu

Diner bij zonsondergang over Toscane

Blijf op de hoogte en volg Jannie&Jan

21 Juni 2013 | Italië, Volterra

Vandaag hebben we een rustdag ingepland . Ik mag de wasmachine van de hoteleigenaar Francesco gebruiken en alles wordt gewassen. Vanmorgen een heerlijk uitgebreid ontbijt gehad met allerlei zoetigheden van de bakker uit het stadje (hoe blijven die Italiaanse vrouwen toch zo slank met zo,n ontbijt). Dan lekker buiten onder de grote boom zitten . Rond het middag uur even lui op bed liggen en dan voel ik het bed vreemd schudden ,ik denk een aardbeving? Ik ga naar buiten naar de mannen maar ja er viel wel van alles uit de boom maar verder hebben zij er niets van mee gekregen.Ik ga nog even liggen ,maar kijk toch even naar NU.nl en ja hoor het staat erop een aardbeving in onze omgeving van 5.2 op de schaal van Richter,Gail komt ook van bed en heeft het ook gevoelt, een vreemde ervaring.Dan even een hapje eten in Volterra en nog wat luieren .We willen vanavond eten met uitzicht over het landschap. We krijgen van Francesco een adres op vijf minuten afstand.Een piep klein restaurantje dat bij een boerderij hoort en wat een uitzicht met ondergaande zon het heet Villa Felice alles komt van de boerderij inclusief de wijn. je kunt er ook kamers huren, nou een aanrader en het kost weinig. We zijn allemaal diep onder de indruk.Als de zon onder is en de lichtjes van de dorpen aan gaan ,gaan we terug naar het Hotel en drinken nog een wijntje. En jazeker Siena en Florence hopen we nog te bezoeken .

Ge J&J