Van Grass naar Varazze naar La Spezia en dan naar - Reisverslag uit Volterra, Italië van Jannie&Jan - WaarBenJij.nu Van Grass naar Varazze naar La Spezia en dan naar - Reisverslag uit Volterra, Italië van Jannie&Jan - WaarBenJij.nu

Van Grass naar Varazze naar La Spezia en dan naar

Blijf op de hoogte en volg Jannie&Jan

20 Juni 2013 | Italië, Volterra

Zo even tijd om de verhalen bij te werken. We zijn uit Grass vertrokken naar eerst een wandeling gemaakt te hebben door het stadje we nemen de grote weg naar Varazze waar we al vroeg zijn in een klein hotelletje vanwaar we naar beneden kunnen lopen en dan naar het stadje het ligt aan zee . We gaan zitten in een strandtent en drinken een verkoelend drankje , Samen met Gail loop ik op blote voeten over het strand naar de zee ,het zand is brandend heet dus vlug met de voeten in zee we hebben spijt dat de badpakken nog in de koffer zitten. Later in de middag lopen we door het stadje en dan terug naar het hotel het is weer te warm 35 graden .We zitten nog wat op het terrasje van het hotel om later op de avond weer afdalen naar Verazze om een hapje te eten .Het is warm s,nachts slapen is dan iets minder. De volgende dag na het ontbijt op naar La Spezia ,we hebben een prachtige hotel kamer met airco ,direct na de middag maken we een wandeling en gaan dan met de trein naar Vernazza een van de vijf plaatsjes van Cinqueterra ,het is jammer dat het weer zo heet is anders kun je een wandeling naar een van de andere dorpjes maken het is prachtig daar.Dan terug met de trein en wandelend door de stad naar het hotel om een hapje te eten. De plannen zijn bijgesteld we schrappen Rome ,Napels en Venetie en boeken een dag bij in Toscane ,we besluiten daar te kijken wat we verder gaan doen het hangt van de temperatuur af. Inmiddels zijn we in Volterra in een leuk klein hotelletje en zit ik lekker buiten in de schaduw de verslagen bij te werken. We zijn vanmorgen in Pisa geweest om de scheve toren te bekijken en gaan straks naar Voterra.
Gr J &J

• 20 Juni 2013 - 22:26

Hennie Sikma:

Wat zie je veel als je op deze manier reist. Grasse is ook prachtig. Vooral als de lavendel bloeit. Maar nu met deze temperaturen is het heerlijk onder een boom met en wit wijntje! Genietse.

• 20 Juni 2013 - 23:58

Gertjan En Anneke:

Hoihoi,
    Zo te lezen is het bloedjeheet in Italië, heel erg jammer dat jullie Rome, Napels en Venetië schrappen, maar kan ik mij wel iets bij voorstellen met deze temperaturen..pfffff.
    Maar Toscane is ook onvoorstelbaar mooi! De cultuur, de historie in deze streek is ongekend!
    Jullie gaan toch ook naar Sienna en Florence? Prachtige steden! Je kunt je in Sienna zo inbeelden dat de ridders door de straten rijden...
    Veel plezier in Toscane en we wachten op de plaatjes