Dead Horse Point State Park. - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Jannie&Jan - WaarBenJij.nu Dead Horse Point State Park. - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Jannie&Jan - WaarBenJij.nu

Dead Horse Point State Park.

Blijf op de hoogte en volg Jannie&Jan

14 September 2012 | Verenigde Staten, Moab

Rustig wakker worden  samen even onder de jaloezieën door gluren van uit het bed ,naar de mooie rode rotsen in de verte. Douchen en ontbijten, ondertussen staat Jan een praatje te maken met de buren (van de meloen) zij vragen waar we vandaan komen en algauw zitten we bij elkaar aan tafel en krijgen wij allerlei tips over de route die we volgen , en waar zij langs gaan . Zij vraagt of we de camping waar wij bij de Grand Canyon willen staan al besproken hebben , anders krijg je moeilijk een plek ,dat hebben we niet .Geen probleem zij belt voor ons en reserveert een plaatsje voor twee nachten. We krijgen een c d waar de route die we naar Arches gaan rijden  op besproken wordt en een boekje waar een prachtige camping in staat richting Moab waar wij naar toe gaan . De buurvrouw heeft ook daar geprobeert een plekje voor ons te reserveren maar er is maar een plek en dat gaat volgens wie eerst komt. Dan weer op route we rijden langs een gebied met prachtige rode rotsen. We besluiten toch te gaan kijken bij Dead Horse Point wie weet. Je komt eerst bij een hokje langs waar je je moet melden,de dame die daar zit zegt dat we door kunnen rijden de heuvel op ,zij zal bellen dat we er aan komen en ondertussen word gekeken of er een plaats vrij is.
En ja hoor wij hebben geluk en wel nr 13 ,we blijven 3 nachten ,wat een prachtige camping 20 plaatsen midden in de natuur op een heuvel met mooi uitzicht, en een overdekte plaats erbij met picknick tafel. Daarna nog even naar Moab gereden.
Om half zes worden we bij Steve en Gail verwacht voor het avond eten. Als we daar zitten komen er vijf herten aan gelopen die rustig wat struikgewas eten ja bijzonder.
Na een heerlijke maaltijd ,hebben we met z,n vieren het kaartspel Crowns gespeeld ,Jan verloor ,maar er komt een revanche. Jan zegt "maar ik had wel de meeste punten"Morgen vroeg om 6.15 uur worden we opgehaald en gaan we met z,n vieren de zonsopgang boven de Colorado rivier bekijken.Dus maar vroeg naar bed.
Gr. J&J

• 16 September 2012 - 10:08

Gertjan Groothuis:

Moab> Best eind in het binnenland de coloradorivier opwaarts. De " South Rim" waar wij zaten ligt een stevige 350 km zuidwestelijker. Zie maar weer dat je met goede buren/connecties de mooiste plekken (te zien) krijgt. Jan niet gewonnen met kaarten? Wacht maar, speelt ie volgende keer vals. Dus 3 nachten op deze plek. Kun je er ook een fiets huren voor Jan? Merendeels mooi vlak dus goed te doen. Of een paard, is meer toepasselijker...Maar nog steeds redelijk druk bezette campings, zal in juli august. helemaal moeilijk zijn geweest. Welke camping had Janny nou besproken in Nederland direct nadat dat mogelijk was? Die hebben jullie nog niet gehad?

• 16 September 2012 - 18:27

Tineke Van Den Born:

Hoi J&J,
    Prachtige foto's. Cowboy en Indianenland.
    Veel plezier verder.
    Groetjes, 10