Dead Horse Point sunrise en sunset. - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Jannie&Jan - WaarBenJij.nu Dead Horse Point sunrise en sunset. - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Jannie&Jan - WaarBenJij.nu

Dead Horse Point sunrise en sunset.

Blijf op de hoogte en volg Jannie&Jan

15 September 2012 | Verenigde Staten, Moab

Wekker gezet op tijd wakker ,ontbijten en de auto staat al voor .het is nog aarde donker.Op naar Dead Horse Point voor de zonsopgang , Dit punt is zo genoemd omdat de cowboys ,de wilde paarden daar na toegedreven hebben  dan kregen ze een natuurlijk gevormde coral.de beste paarden werden meegenomen en de rest bleef achter terwijl er geen druppel water te vinden was ,zij konden alleen maar naar beneden kijken naar de Colorado River en zijn van ellende dood gegaan ,wreed verhaal.
Maar als de zon opkomt en de rotsen langzaam rood kleuren ,dan kun je alleen maar genieten van de prachtige omgeving , vanavond kijken hoe het er uitziet bij zonsondergang.
Terug naar de camper nog een kopje koffie en een broodje en dan op naar Arches.
Ja, ik blijf het zeggen wat een mooie wereld vol rode rotsen met bogen erin en hoge "pilaren"met soms een grote steen erop ,het is niet te verwoorden dit moet je zien.
Nu nog even naar Moab waar we internet hebben en ons verslag bij werken.
Pff het is behoorlijk warm vandaag , straks gauw de berg op daar is het iets koeler.
Gr. J&J

• 16 September 2012 - 09:37

Gertjan Groothuis:

Prachtig mooie foto's! Indrukwekkende omgeving en waarschijnlijk decor van menig film. Onvoorstelbaar hoe dat landschap zich zo gevormd heeft. Gezellig dat jullie wat Amerikanen getroffen hebben om even mee op te trekken. Dus een lange dag gehad , zonsopkomst en zonsondergang. Krijgt wel waar voor je geld zo :-) Facetimen wel weer als de verbinding het toelaat! Jullie maar weer op weg naar de volgende kick! en koude rillingen over de rug. Net wat jullie zeggen, de belevenis in het echt is vele dimensies groter dan de foto's. Tot horens!!

• 16 September 2012 - 12:56

Daan En Joke:

Hallo,

Wat hebben jullie het leuk en wat een mooie plaatjes. Een ervaring die je niet snel zal vergeten.
    Leuk dat contact met jullie buren. Als je alleen bent maak je toch sneller contact.
    En volgens Daan zijn de mensen daar erg vriendelijk en gastvrij.
    We hopen ooit toch ook eens zo'n mooie reis te mogen maken.
    Liefs en dikke kus!
    Daan en Joke

• 16 September 2012 - 14:34

Gjetsje Postma:

Hallo Jan en Jannie,
    Ik vind het super om deze reis weer met jullie te beleven!
    Nog heel veel plezier daar!
    Groet van Gjetsje

• 16 September 2012 - 18:32

Tineke Van Den Born:

Hoi Jannie,
    Ik zie, dat de honden belangrijker zijn dan jij!
    Een geweldig overwelidigende natuur. Geweldige reis.
    En nog veel moois in het verschiet.
    Groetjes, 10