Arizona - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Jannie&Jan - WaarBenJij.nu Arizona - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Jannie&Jan - WaarBenJij.nu

Arizona

Blijf op de hoogte en volg Jannie&Jan

18 September 2012 | Verenigde Staten, Page

Vandaag voegen we er weer een staat aan toe ,nog geen vijf minuten onderweg en we waren al in Arizona ,voor ons levert dat een uur extra op.We waren dan ook om 7.15 uur al weer onderweg ,na eerst nog even van de zonsopgang boven Monument Valley genoten te hebben. Het was weer een prachtige tocht door het gebied van de Navajo,s. En ja kraampjes genoeg aan de weg ,maar volgens mij zijn de navajo,s al binnen voor dit jaar want alles was leeg.
De rit was niet zolang vandaag tegen 10.30 naderen we de afslag naar Antelope Valley en we besloten om te kijken of we met een tour mee konden naar de Valley.Maar de tour die wij in gedachten hadden was vol n.l voor de middag ,want dan heb je de mooiste lichtinval.De latere tochten heeft geen zin en zeker niet gezien de prijs ,ja ze weten er raad mee de indianen ,want zonder gids mag je er niet naar toe.
Toen maar eerst de camping opgezocht , we staan op Lake Wahweap campground ,op een mega plek met uitzicht op Lake Powell .Dan wat eten , soep en geroosterd brood en even facetimen.Vanmiddag eventjes naar Page om te kijken of we een tour voor morgen kunnen boeken maar waar we ook kwamen de tour voor prime time ,was vol,ja jammer .Terug naar de camping na eerst de stuwdam te hebben bekeken . En in het info centrum geweest waar je alles kunt lezen en zien over o.a de aanleg ervan. Daarna na het visitercenter op de camping om wat info op te halen over de omgeving.Hier een boottocht geboekt voor morgenmiddag , die o a langs Antelope Canyion zal varen,misschien zien we er dan toch nog iets van. Daarna langs het meer gewandeld met de voeten in net water,heerlijk ,want de zon stond weer hoog aan de hemel. Ik mag van Jan niet meer zonder pet lopen want in Canyonland ,kreeg ik toch last van te veel zon en misschien ook door de hoogte. Ja zeg het maar na een dag was het weer over. Nou een pet staat me geweldig (niet dus)en toen zagen we een hoed(je) die de zon tegen moet houden, ja nu nog een paard en ik kan zo met de cowboy,s mee de prairie in.Daarna de was gedaan nou voor $1.50 heb je alles weer schoon en droog ,ideaal.Het wordt snel donker nu en het koelt lekker af ,maar we zitten nog buiten.Jan zet koffie ,en dan is ook deze dag alweer bijna om ,gaat snel hoor.

Gr. J&J

• 19 September 2012 - 20:09

Henny:

Hallo Jannie (en Jan, maar die kent mij niet...)

Eindelijk gevonden. Wat een prachtige verslagen en foto's, zo zien wij ook nog wat van de wereld... Volop genieten dus voor jullie. Een hele fijne en goede reis verder, blijf jullie nu volgen.

Groetjes Henny