Grand Canyon - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Jannie&Jan - WaarBenJij.nu Grand Canyon - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Jannie&Jan - WaarBenJij.nu

Grand Canyon

Blijf op de hoogte en volg Jannie&Jan

20 September 2012 | Verenigde Staten, Page

Vanmorgen weer op doorreis ,nu op naar THE Grand Canyon.
Eerst rijden we door navajo gebied,met hier en daar een nederzetting.Vaak zie je daar ronde of zeshoekige "hutten" staan ,dat zijn Hogans , verplaatsbare hutten van houtblokken kreupelhout en aarde soms gebouwt van steen in het midden zit een rookkanaal.De kleuren van de omgeving varieert van eerst nog rode rotsen en aarde naar ligt gekleurd dan weer zwart of grijse tinten en uiteindelijk naderen we de Grand Canyon en wordt alles groener ,weer een prachtige route. Oh ja Tineke er worden ook juwelen gekocht bij de Navajo,s voor the love ones..
Hebben zij ook een goede dag.Ja en dan rij je de Grand Canyon in bij de eerste scenic Point maar eens even kijken ,nou daar word je stil van .adembenemend, je moet het zelf zien ook al zijn de foto,s nog zo mooi.We hebben er een poosje stil naar zitten te kijken.
We gaan verder rijden langs de south ruim en stoppen bij veel uitzichtpunten.
Uiteindelijk komen we bij de Mathercamping ,bij de ingang lopen vijf elks waaronder een mannetje met zijn enorme gewei. Het is bronstijd we worden gewaarschuwd dat er altijd een auto of boom tussen jou en de elk moet zitten ,de afgelopen nacht hebben ze nog een vrouw aangevallen die te dicht bij kwam.Ze hebben jongen en de ouden beschermen hun.je zit als mens wel in hun gebied. We zullen oppassen ,maar och wij hebben de luxe van de camper om ons heen staan veel koepeltentjes. We hebben weer een prachtige plek ,een drive trough ,met een grote open plek voor ons in het bos. We ontdekten dat we bij het restaurant internetten konden ,dus daar zitten we het verslag bij te werken.
Het was weer een super dag ,wat zijn we toch bofkonten .We genieten volop.
Groeten J&J

• 21 September 2012 - 18:36

Lisa:

Hoi opa en oma, ik wilde altijd al naar de grand canyon Ik ben jaloers op jullie.
    Ik mis jullie heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeellllllll erg!!!!!!!!!!!!!
    Nog twee weken dan zien we elkaar weer.
    Veel pret nog opa en oma

Xxx
    Lisa
    P.s ik mis jullie nog steeds heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeelllllll erg

• 21 September 2012 - 20:41

Daan En Joke:

Hallo jongens,

Mooie reis. En gelukkig mooi weer. t'Wordt hier al wat minder en vandaag laatste zomerdag.
    Da's toch wel genieten met al die fantastische uitzichten en kleurschakelingen.
    Wij zijn ook jaloers hoor Lisa.
    Wat gaat het snel he. Nog 14 dagen, dus geniet ervan.
    De groeten van Daan en mij en tot gauw.
    Liefs
    Daan en Joke

• 22 September 2012 - 23:35

Anneke:

Hoihoi,

Wat weer een prachtige foto's en wat is het er onvoorstelbaar en onwerkelijk mooi hè? adembenemend is het goeie woord!
    Het is elke dag weer genieten met steeds weer een nieuw en een ander hoogtepunt.
    Het weer is ook nog steeds goed, zo te zien. Hier wordt het alweer kouder, overdag zo'n 16 graden en voor vannacht hebben ze plaatselijk 2 gr. voorspeld...brrrrr..
    Geniet ervan en tot gauw!
    Liefs Gertjan en Anneke