Parijs dag 2 - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Jannie&Jan - WaarBenJij.nu Parijs dag 2 - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Jannie&Jan - WaarBenJij.nu

Parijs dag 2

Blijf op de hoogte en volg Jannie&Jan

15 Juni 2013 | Frankrijk, Parijs

We staan vroeg op vanmorgen en zitten om acht uur aan het ontbijt.De assistent manager van het hotel geeft ons goede informatie over hoe we naar de stad gaan ,er is op achtminuten loopafstand een treinstation die ons rechtstreeks naar de Notre Dam brengt ,dat is beter dan de bus en metro die we gisteren namen.We zijn er al om tien uur en dat is goed want dan is het nog rustig.We bekijken de Notre Dam en ook de crypte ,prachtig allemaal.En dan weer in de open hop on hop of bus we zien dan o a het Army museum waar Napaleon,s tombe is.Dan naar de opera house daar kunnen we helaas niet in dan naar de place de la concorde ,Champs des Elysees,Arc de Triomph,Eifeltoren ,Gare du Nord, door Montmartre met oa moulin rouge dan weer terug naar het trein station.
We hebben gepicknickt naast de eifeltoren met stokbrood franse kaas en worst en kersen en meloen en als toetje een macron. Tussen al de Fransen en de toeristen in .Op de terug weg naar het hotel kwamen we een eenvoudig restaurant tegen gerund door een joegoslavische familie er zaten nog geen gasten maar er werd voor ons speciaal gekookt opa van 83 jaar trommelde de schoondochter op en de zoon regelde alles ,we hebben goed gegeten en het was een leuke ontmoeting. Gail en Steve genieten samen met ons volop van alles wat we zien ,maar wat een drukke stad met prachtige mooie gebouwen ,we hebben veel gezien dank zij de bus ,maar even zo goed ook flinke stukken gewandeld ook zijn er veel winkels maar daar gaan we niet in dat geloven we wel.Jan gaat nog wat foto,s plaatsen en dan slapen iets wat geen probleem is na zoveel buitenlucht en beweging. gr Jan en Jannie

• 15 Juni 2013 - 21:59

Karin:

Hoi pa en ma
    Jeetje dus alweer een drukke dag achter de rug
    Wij Volgen jullie verhalen wachten op jullie mooie foto s.
    Lukt het een beetje met het engels communiceren met gail en steve
    Wij wensen jullie nog een prettige vakantie vanuit heerenveen
    Doe de groeten aan gail en steve
    Groetjes uit het kille koude noorden
    Karin en rene